16 abr 2007

I què??

Sí, ho confesso, no he llegit el Quijote, ni Tirant lo Blanc, ni cap cosa de Llull o Joan Maragall, La volta al món en 80 dies m'ha semblat un trunyo de llibre... i què??

Els que farden de saber que saben això o allò (realment farden perquè només volen follar) se sorprenen quan algú no sap alguna cosa que ells SÍ saben, pensen "ohhhhh, sóc un crack, (avui follo fijo)".

Me la suda el nivell d'intel·lectualitat de la resta de la gent, no crec en la cultura imposada, que és el que realment ha passat sempre: ens han imposat uns cànons de cultura general i s'han encarregat de defenestrar socialment els teòrics "ignorants".

La cultura general no ens fa lliures, ens fa presoners. Ens diuen el que hem de llegir, escoltar o veure, no han deixat lloc a la cultura lliure, a la iniciativa individual d'escollir el que realment volem aprendre i saber. La cultura és tortura.

13 comentarios:

Abd el Krim dijo...

Uno cree que aprender es importante (x2)
y se convierte en un jodido intelectual
que trata de serlo más que los demás
Uno pasa años y años (x2)
con la nariz metida entre los libros
mientras el mundo se escapa frente a uno


Molt bé, molt bé loco.

Realment el més graciós és que considerem com a cultes a les persones que saben certes coses inútils ( literatura eslovaca del segle XV, teories situacionistes dels 70 o... historia de l'africa, per posar un exemple) i incultes a d'altres que també en saben ( gent que coneix tot el mundillo rosa, al iaio que recita totes les plantilles del seu equip de futbol des de 1950 o... a qui se sap el teletexto de memòria) ... Però clar, sempre queda millor discutir sobre les aportacions al marxisme Gramsci ( tot i no haber llegit res d'ell i no saber ni de que es parla) que sobre el fill de la Pantoja ( hi haver llegit la seva vida i miracles al Que me dices!)...


PS: La volta al món seria un trunyo, però els dibuixos de Willie Fox eren la òstia.

Anónimo dijo...

Mai he cregut en la cultura imposada ni en fer les coses per obligació, no solen sortir bé. Però en el cas de Tirant lo Blanch, el vaig haver de llegir a l’escola i recorde que m’agradava fer-ho. Diuen que és el millor llibre de cavalleries, no ho sé, no els he llegit tots... però si sé que és un llibre que sempre tindré en algun dels meus prestatges.

Jusephus dijo...

BURRO

Jusephus dijo...

Ets un postmodern de cuidado, sabies?

HEINSTAAGLEN dijo...

Posmodernitat, quina gran paraula peer no definir res

Jusephus dijo...

Exacte. Ahí iba yo.

Lluc Salellas i Vilar dijo...

Nanu!!! Entre poc i massa! Personalemnt considero que molta de la cultura imposada és completa putrefacció feta a partir de mals salvatges que volien eixugar-se el cul amb paper al fons d'un pu mentre esnifaven alguna melodia que recordava a una banda sonora,...em refereixo a què tens raó quan dius que molta cultura imposada és penosa i el fet de no saber-la no ens ha de fer inferiors,...ara bé,....amic heins,....no hem de confondre el concepte igualtat i cultura.

Els superbs i els fantasmes,.... a la foguera, ara bé,...a mi la cultura imposada que m'ha ensenyat els meus pares, m'agrada en bona part. Molts llibres que he llegit m'han emocionat i algun era d'aquests que es venen tant. La música m'ha transmès i no l'havia creada jo,....o sigui que,...

per cert,..també reconec que aquella cultura que més m'ha portat és aquella que han fet la gent que viu el dia a dia amb mi, aquella que sutrt del carrer, de baix,...o sigui que visca la cultura popular

Anónimo dijo...

Veig que m'heu entès malament. No nego que la cultura que ens han imposat sigui bona, només estic dient que és això: imposada. En cap moment he rajat del Tirant lo Blanc ni de Joan Maragall ni de ningú.
És clar que hi ha llibres que emocionen i músiques que emocionen, ningú ho nega. El que m'indigna és que et mirin malament perquè no has llegit tal o qual llibre. Enteneu? no critico cap cultura! sinó la forma de promoure-la.

TeresaLT dijo...

Fa temps vaig llegir que “la cultura és el que ens queda després d’haver oblidat el que es va aprendre”. Si un llibre, una cançó... m’emociona, segurament la recordaré.
Ningú ha dit que hages menyspreat Tirant lo Blanc, tan sols era un suggeriment i una opinió... però he de reconèixer que si no hagués sigut pel milers de professors que m’obligaren a llegir el llibre, probablement mai hagués descobert aquesta història... També vaig llegir molts altres llibres per obligació i molts d’ells està clar que no han aconseguit formar part de la meua cultura, perquè amb el pas del anys no sóc capaç de recordar cap de les seues pàgines.
Respecte al Quixot, no em desperta cap tipus d’interès, al menys de moment, així que si algú em vol mirar malament, el repte a que tinga valor i m’ho diga a la cara...jeje.

Jusephus dijo...

Y se hizo el silencio. xD

Ja t'he entès des d'un principi, prò per aquests verals m'agrada sembrar zitzània heheh. Ara bé, no és que una determinada cultura sigui una imposició. Tota la cultura és una imposició perquè ens ve de fora. I cultura en el sentit que és la nostra forma de relacionar-nos amb el món. Des de la primera paraula que ens diu la nostra mare, tot és una imposició perquè ens condicionarà la forma en que percebrem el món.

Vero?

HEINSTAAGLEN dijo...

O i tant!! però per això és la nostra mare!!!

altrome dijo...

A mi em sembla que lo fonamental no ho heu comentat: la cultura serveix per follar (sobretot a aquesta ciutat).

Nuria Vega dijo...

Cómo que no has leido Tirant lo Blanc, ni el Quijote!?! aunque sea verdad, mientE!!! la cultura, la cultura somos todos: ovejas negras que siguen el mismo patrón. desde el momento en que te escapas del rebaño, otros te siguen ¿Cultura alternativa? Miremos a SIMMEL... ignorancia?? no, no creo, que sea cuestión de ignorancia... prisioneros? Sí, de nuestra conciencia!!!